(P) Sponsorii echipelor ce vor evolua în Bundesliga, sezonul 2019/2020

Noul sezon din campionatul intern al Germaniei debutează vineri, 16 august 2019, cu partida dintre Bayern Munchen și Hertha Berlin. 

(P) Sponsorii echipelor ce vor evolua în Bundesliga, sezonul 2019/2020

La fel ca în sezonul trecut, 18 echipe vor lua startul în această vară. La capătul ediției 2018/2019, au retrogradat formațiile Nurnberg, Hannover și Stuttgart, cele 3 fiind înlocuite de nou promovatele Union Berlin, Koln și Paderborn. Bayern Munchen rămâne și în acest sezon favorită la titlu, cu o cotă de 1.25 în oferta de pariuri fotbal antepost a agenției NetBet, în timp ce fanii Borussiei Dortmund pot paria la o cotă excelentă, 5.50, că ,,Die Schwarzgelben’’ (galben-negri) pun mâna pe titlul de campioană a Germaniei în 2020. 

 Potrivit unui material publicat de cei de la scoreandchange.com spre finalul lunii iulie, iată cum stau lucrurile în ceea ce privește contractele de sponsorizare încheiate, până în prezent, între cele 18 formații și diverse companii. În marea lor majoritate, partenerii oficiali sunt companii producătoare de echipament sportiv, cu Nike și Puma ocupând primele poziții. 

 Cei 11 sponsori ce oferă echipament complet celor 18 cluburi 

Augsburg - Nike   

Bayer Leverkusen - Jako   

Bayern Munchen - Adidas   

Borussia Dortmund - Puma   

Borussia Mönchengladbach - Puma   

Eintracht Frankfurt - Nike   

Fortuna Düsseldorf - Uhlsport   

Freiburg - Hummel   

Hertha Berlin - Nike   

Hoffenheim - Joma   

Köln - Uhlsport   

Leipzig - Nike   

Mainz - Lotto   

Paderborn - Saller   

Schalke 04 - Umbro   

Union Berlin - Macron   

Werder Bremen - Umbro   

Wolfsburg - Nike 

Adidas, Hummel, Jako, Joma, Lotto, Macron, Nike, Puma, Saller, Uhlsport și Umbro, în totalitate companii producătoare de echipament sportiv, sunt cei 11 sponsori ce oferă echipament complet echipelor din campionatul Germaniei. 

Brandul american Nike este lider pe piață, cu un procent de 27.8%, fiind partenerul a nu mai puțin de 5 echipe: Augsburg, Eintracht Frankfurt, Hertha Berlin, Red Bull Leipzig and VfL Wolfsburg. Urmează Puma, Uhlsport și Umbro, fiecare din cele trei colaborând cu câte două echipe și Adidas, Hummel, Jako, Joma, Lotto, Macron și Saller, cu câte o singură echipă. Șapte dintre echipele din Bundesliga sunt sponsorizate de branduri germane (Adidas, Puma, Uhlsport, Jako și Saller).

Dintre toate companiile, Adidas s-a dovedit a fi cea mai inspirată, fiind sponsor al lui Bayern Munchen, câștigătoarea ultimelor 7 ediții ale campionatului intern. Singura echipă ce și-a schimbat partenerul în acest sezon este Hoffenheim, care i-a preferat pe cei de la Joma, în detrimentul brandului Lotto. 

Sponsorii de pe tricou 

Potrivit regulamentului, echipele ce activează în Bundesliga au dreptul la un singur sponsor pe tricou (partea din față). Chiar și așa, aceștia vin din 15 sectoare de activitate diferite (industria alimentară, retail, asigurări etc).  

O diferență notabilă între Bundesliga și Premier League constă în faptul că, dintre toate cele 18 echipe prezente în primul eșalon fotbalistic din Germania, doar nou promovata Paderborn este sponsorizată de un brand din domeniul gamblingului, în timp ce, în Premier League, nu mai puțin de 10 echipe au sponsori pe tricou ce activează pe piața jocurilor de noroc. Și la noi în țară, companiile de gambling se numără printre principalii sponsori din fotbal. Cel mai longeviv parteneriat de acest gen din Liga I (a fost semnat în octombrie 2015) este cel dintre FCSB, cea mai titrată echipă din fotbalul românesc și brandul NetBet, primul site de gaming, pariuri sportive și poker licențiat în România. 

În ceea ce privește sponsorii de pe mânecă, notăm faptul că niciun club din Bundesliga nu are același sponsor pe mânecă cu cel de pe tricou, iar brandurile vin, în acest caz, din 13 sectoare de activitate diferite. 

Competiția Bundesliga are în acest sezon următorii parteneri oficial: Derbystar, Sky, Topps și EA Sports. 

Stiri

Modifică setările cookies