(P) Munca de acasă - Cum să nu îți pierzi concentrarea când lucrezi remote

Munca de acasă aduce numeroase avantaje, de care se bucură din ce în ce mai multe persoane. Dacă și tu te numeri printre ele, cu siguranță ai scăpat de grija traficului la orele de vârf sau de programul fix de lucru.

(P) Munca de acasă - Cum să nu îți pierzi concentrarea când lucrezi remote

Cu toate acestea, atunci când lucrezi de acasă, îți poate fi greu să te concentrezi, pentru că petreci timpul într-un spațiu în care ești obișnuit să te relaxezi. Vrei să știi cum poți să sporești productivitatea când muncești de acasă? Ține cont de sfaturile noastre!

Creează un spațiu dedicat pentru muncă

Chiar dacă lucrezi de acasă, asta nu înseamnă că nu ai nevoie de la fel de multă concentrare că la birou. Pentru a te ocupa așa cum trebuie de sarcinile zilnice, ideal ar fi să ai un birou frumos amenajat, într-o cameră separată și să renunți la munca din pat, unde ești mai tentat să dormi. Dacă nu beneficiezi de o locuință cu spațiu generos și nu ai o cameră separată unde să lucrezi, ține cont de următoarele reguli:

Așază laptopul pe biroul din dormitor sau living și ia un scaun confortabil, pe care să stai atunci când lucrezi. Pe birou trebuie să ai toate obiectele de care ai nevoie, de la agendă și pix, până la accesorii pentru laptop și organizatoare.

Dacă ai posibilitatea, folosește un laptop diferit pentru muncă și altul în scopuri personale.

Urmează o rutină de dimineață

Pentru a fi eficient, urmează o rutină de dimineață care să te ajute să fii energic și binedispus. Înainte de începerea programului de muncă, începe cu savurarea unei cafele, cu micul dejun sau de ce nu, cu 30 de minute de exerciții fizice în casă sau în aer liber. O sesiune de jogging este binevenită de dimineață, pentru că odată ce capeți energie, îți va fi mult mai ușor să începi munca.

Stabilește prioritățile și programul de lucru

Pentru a evita situațiile în care pierzi timpul sau ești nehotărât cu privire la sarcinile pe care le ai de îndeplinit, începe întotdeauna cu o lista de priorități. Notează pe laptop, pe telefon sau pe un flipchart ceea ce ai de făcut, pentru a urmări progresul și a evalua realist tot ceea ce poți lucra într-o zi. 

În plus, este util să alegi un program clar de lucru, pe care să îl dedici exclusiv activităților legate de job. Fiindcă lucrezi de acasă, cel mai probabil nu ai un program fix, de la 9 la 18. Ținând cont de acest avantaj, poți alege un interval orar în care știi că ești mai productiv, fie seara sau dimineața.

Scapă de lucrurile care îți distrag atenția

Atunci când lucrezi de acasă, poți fi ușor distras de lucrurile care te înconjoară. Pentru a fi productiv, îndepărtează toate obiectele care îți abat atenția, lasă deoparte telecomanda sau telefonul și nu te uita la un episod dintr-un serial în timp ce lucrezi, nici măcar dacă-ți promiți că vei asculta doar dialogurile. Concentrează-ți atenția pe sarcinile pe care le desfășori, după care poți naviga pe Internet sau te poți ocupa de alte activități recreative.

Nu uita de pauze!

Deși trebuie să fii concentrat și atent la ceea ce ai de lucrat de acasă, nu trebuie să muncești continuu. Nu uita de importanța pauzelor de la lucru, pentru că atunci când te deconectezi fie și pentru câteva minute de la ceea ce faci, își va fi mai ușor să găsești noi idei și soluții pentru proiectele tale. Fă o pauză când simți nevoia dar stai departe pe cât posibil de e-mail sau rețele de socializare. În schimb, poți lua o gustare sau poți asculta una dintre melodiile preferate.

Lucratul de acasă îți aduce numeroase beneficii, deoarece îți oferă ocazia să muncești într-un mediu prietenos și confortabil. Totuși, acasă nu trebuie să-ți pierzi concentrarea, ci să înveți să devii mai eficient în fiecare zi. Urmează un program bine stabilit de muncă, îndepărtează lucrurile care îți distrag atenția și ia câte o pauză de fiecare dată când simți că ai obosit.

Stiri

Modifică setările cookies